• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Motorized timelapse, mounts of El Pardo

Video
Offline
#1 abejarutas
https://youtu.be/NWo-zZUEsnM

Hello everyone:
I hope you are enjoying spring.
This time I bring you a motorized timelapse with elements adapted by me in an attempt to make a stepper motor slipper as professional as possible. With a board made by a local carpenter, a NEMA 17 micromotor with its toothed belt and pulleys like those used in 3D printers.
All controlled by my Raspberry pi 3 micro computer with a controller board and some batteries. The cost is minimal, although it took me many hours of tests to get the programming code to synchronize the engine with the camera, in this case a Canon-G11. The platform with wheels is a advertising box of a well-known beer that I found at home.
Thanks especially to my friends Carlos and Ricardo for locating exteriors and providing me with some materials and aids, and especially Carolina, my wife, who made me a special bag to take the equipment to the field.
I hope you like this sunset in the mountains of El Pardo in Madrid.
Music is very cool essential:
 by Eric Matyas
www.soundimage.org

------------------------------------
Hola a todos:
Espero que esteis disfrutando de la primavera.
Esta vez os traigo un timelapse motorizado con elementos adaptados por mí en un intento de realizar un deslizador de motor paso a paso lo más profesional posible. Con una tabla  hecha por un carpintero local, un micromotor NEMA 17 con su correa dentada y poleas como las que se utilizan en las impresoras 3D.
Todo ello controlado por mi  micro ordenador Raspberry pi 3 con una placa controladora y unas baterias. El coste es mínimo, aunque me llevó muchas horas  de pruebas para conseguir que el código de programacion sicronizara el motor con la cámara, en este caso una Canon-G11. La plataforma con ruedas es una cajita de propaganda de una conocida cerveza que encontré por casa.
Gracias especialmente a mis  amigos  Carlos  y Ricardo  por localizar exteriores y proporcionarme algunos materiales y ayudas, y especialmente a Carolina  mi esposa, que me fabricó una bolsa especial para poder llevar el equipo al campo.
Espero que os guste este atardecer en los montes de El pardo en Madrid.
La música es esencial muy chula:
 por Eric Matyas
www.soundimage.org
Jesús Serrano
Video of Nature http://www.videonatura.es

...also check out: